Specialist inom marknadskommunikation och e-commerce

Som Specialist inom marknadskommunikation och e-commerce kommer du att ha varierade arbetsuppgifter och olika kontaktytor. Du kommer dagligen gå igenom och uppdatera Skin Concepts olika varumärkessiter och webbshoppar. En viktig del i ditt arbete är omvärldsbevakning, att bevaka återförsäljare samt följa upp prisbild och varumärkespresentationer. Du kommer även att vara Skin Concepts specialist på digitala plattformar och verktyg såsom Google Analytics, Google Ads, mm. Vidare kommer du vara delaktig i framtagningen av kampanjer och jobba nära varumärkesansvariga för att ta fram rekommendationer för marknadsföringen. Det ingår även att hantera betalda medier inom både print, online och olika influensersamarbeten mm. System som används idag är bland andra Microsoft Dynamics NAV, Magento och Later. Du tillhör marknadsteamet och samarbetar marknadschef, marknadsassistent, utbildnings- och varumärkesansvariga. Du är placerad på huvudkontoret i Bromma och rapporterar till VD.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Sköta hemsidorna för respektive varumärke.
  • Vara specialist i digitala verktyg såsom Google analytics, Google Ads, och CMS mm.
  • Omvärldsbevaka återförsäljare.
  • Hantera betalda marknadsinsatser.
  • Hantera media-budget.
  • Sammanställa rapporter.
  • Arbeta med kampanjer och e-commerce och omvandla material från exempelvis Dermalogica till den svenska marknadens efterfrågan och behov.
  • Komma med rekommendationer för att ta fram marknadsföringsinsatser tillsammans med varumärkesansvariga.
För att lyckas i rollen tror vi att du antingen har en kandidatexamen alternativt yrkesutbildning. Du har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med tyngdpunkt inom digital marknadsföring. Du är en datadriven specialist som brinner för analys och att utifrån dina slutsatser ta fram rekommendationer. Du pratar och skriver flytande svenska och är bra på att formulera budskap och text. Då mycket av grundmaterialet kommer från USA kan du även översätta från engelskan samt anpassa innehåll och kampanjer. Det är meriterande om du behärskar program som Photoshop, Indesign och Lightroom.
Som person är du prestigelös, positiv och tycker det är kul med förändring. Hudvården drivs av människor med ett stort personligt engagemang varför din empatiska förmåga är viktig. Du drivs av att komma med förslag, kunna påverka och argumentera för dina idéer, samtidigt som du kan finna arbetsglädje även när ett beslut har fattats av andra. Du är trygg inom digital marknadsföring och vågar agera expert på området. Du bygger värde och motiveras av att leverera kunskap i syfte att bidra till Skin Concepts fortsatta tillväxt. Om det här låter som du är du varmt välkommen med din ansökan!

I den här processen samarbetar vi med Sharper dit du också skickar din ansökan. Vi tillämpar löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen kan du kontakta Josefine Wrannvik på Sharper telefonnummer +46 (0) 70 729 87 35.